Middagstips

Tänkte att jag skulle bjuda på ett supersmarrigt recept som jag komponerade ihop i afton. Det är egentligen en mix av två olika rätter som jag brukar göra.

Dela en förpackning torsk i mindre bitar och lägg i en ugnsform.
Krydda med citronpeppar & salt.
Grädda i ugnen tills firren är halvfärdig.

Hacka en rödlök, champinjoner och en purjo smått och fräs allt i stekpannan en liten stund.
Häll i en förpackning matlagningsgrädde, en fiskbuljongstärning och en dutt tomatpuré. Låt det småkoka ett tag.

Häll lökröran över fisken, strö över riven ost och grädda ytterliggare i ugnen.

Jag serverade gratängen med hemlagat potatismos och min enda försöksperson tämligen slukade maten. Så jag antar att det blev godkänt :)! Definitivt något som jag kommer att göra igen!!!

Nu ska jag, korsitaket, gå & lägga mig. Har varit så sjukt trött idag att jag nästan mått illa. Jag har dessutom en tuff jobbvecka framför mig så det är bara att inta horisontalläge för att ladda batterierna. Från igår räknat så är jag bara ledig en dag(!) tom nästa helg. Anledningen till detta är att jag har jobbhelg plus att jag ska på utbildning 2 dagar nästa vecka och den infaller ju förstås på ledigdag...suck!

Men den hektiska jobbveckan känns genast lite ljusare då jag även har mycket skojjigheter att se fram emot. Då syftar jag bl a på nästa veckas ultraljud, besöket hos frissan, spa, shoppingtur & middag med girlsen mm.  

Sängsängsäng sovasovasova sängsängsäng...

Kommentarer
Postat av: Anna B

Fiskrätters recept tas emot med glädje... Vila och lycka till på jobbet! kram anna

2008-11-04 @ 21:41:30
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Annelie

Hej gravida kvinna, nu ska jag läsa ikapp din blogg :-) Ett recept passar bra nu när man blivit bortskämd med servering ett tag. Kram!

2008-11-06 @ 10:20:16
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Godmorgon! allt bra idag?

2008-11-06 @ 10:31:08
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0