Förlossningen

Jo jag får ju inte glömma bort att meddela vem som vann gissningstävlingen. Det blev Linda Bystedt (fd Viklund) som kammade hem äran med att gissa rätt på BÅDE kön o datum. Inte illa Linda :)!

Jag har ju inte hunnit berätta om förlossningen heller. Dagarna bara försvinner i amning, blöjbyten, besök och ta sig tid för den lite åtsidosatta nyblivna storasystern osv osv osv. Så tiden vid datorn är som ni säkert förstår lite begränsad för tillfället i min nya tillvaro.

Så förlossningen då...klockan 01.15 natten till onsdag så vaknade jag av att jag hade ont. Mer ont, och en annan karaktär på smärtan jämfört med tidigare kvällars förvärkar, så jag förstod att nu är det på g. Den andra värken kom snabbt o så även den tredje. Så det var bara att väcka Jimpa och be honom skjutsa Agnes till mamma. Klockan 02.50 blev vi inskrivna på förlossningen, då med jättejättetätt mellan värkarna. Barnmorskan tog hål på fosterhinnan och sen var det "bara" att börja trycka på. Klockan 03.45 kom lillprinsessan som visade sig vara en liten prins ut! Gissa om vi blev förvånade?!! Det blev bara en snabbvisit för oss på bb. Vid lunch samma dag så checkade vi ut från landstingets vita lokaler. Borta bra men hemma bäst :)!

Så här i efterhand så måste jag konstatera att jag nog hade en väldigt bra första förlossning för jag upplevde den här som mycket jobbigare. Kanske för att det blev så intensivt, kanske för att det gick så snabbt, kanske för att jag inte hann med någon bedövning. Jag vet inte?! Jag var mycket mer medveten om allt den här gången, så även om smärtan. Jag minns att jag sa till Jimmy bara några timmar efter jag födde Agnes att det här skulle jag göra om samma dag om jag fick. Den här gången sa, och säger jag fortfarande, aldrig mer. Aldrig! Men som tur är så får man iaf ngt helt underbart för mödan!!!





Första prommenixen med stolt storasyster som chaffis!



Agnes händer blev gigantiska bara över en natt :)!


Det är någon som aldrig blir less på att hålla i lillebror.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilka njutingar!

2009-04-27 @ 17:38:23
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Anna B

Tänk så underbart det är efter en förlossning! Att bara sitta och njuta av de små! Ta det lugnt nu J! Hinn med dig själv oxå!

Kram Anna

2009-04-27 @ 18:24:37
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Theres

Shit också så fort det gick! Men du gjorde det bra och har verkligen fått en guldprins för besväret! =) Jag tycker precis som du om förlossningarna... Med Maja (11 timmar) var det helt lugnt efter att hon var ute, och Kajsas mer intensiva förlossning (4 timmar) var mycket värre i jämförelse. Och jag sa som du; "Aldrig mer!" =)

MEN som sagt så är det tur att man får ett otroligt fin belöning för smärtorna!

Kram på er

2009-04-27 @ 18:41:07
Postat av: Pia



Jättefina bilder på syskonen :)

2009-04-27 @ 19:00:21
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linda S

vilka otroligt underbara syskonbilder!

2009-04-27 @ 19:15:17
Postat av: Nattie

Snabba puckar ;)



Jättefina bilder Johanna, som alltid!



Kram

2009-04-28 @ 13:51:00
Postat av: Sandra R

Wonderwoman ringde och sa att hon vill ha tillbaka sina krafter! Du är en av mina hjältar, Johanna! Inte bara det att du nyss blivit tvåbarnsmamma, du bloggar, fotar, effellar och sköter om vardagen i hemmet. Fina svartvita bilder. Stor kram till dig.

2009-04-28 @ 17:08:28
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder!!!

2009-04-28 @ 22:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0