Vårdepp...

Precis när solen, varmare temperatur och vårkänslorna börjar infinna sig så möts vi av detta:



Bilder från igår kväll!

...tror ni man blir deprimerad eller??? Men jag borde inte bli förvånad, har ju trots allt upplevt denna bedrövliga årstid som norrland bjuder på i 23 år. Tyvärr så blev vi bortskämda med finfina vårar de 8 år vi bodde söderut!

Idag så skiner solen iaf. Jimmy, alias byggare bob, kämpar på i den blivande tvättstugan och jag blir alldeles matt bara av att höra hur det hamras å sågas å borras på därinne. Själv så känner jag mig allt annat än motiverad till att ta mig an några större projekt idag. Blir lite småpyssel inne.

Släkt o vänner har börjat gissa på när våran bebis ska komma ut. När jag väntade Agnes så vann Nicke, syrrans kille, som hade rätt på både datum & kön. Vi får se om han kammar hem äran även denna gång :)! Detta år har han t o m vågat sig på ett klockslag vilket jag tycker är väldigt modigt gjort, haha!

Här kommer de bud som hittills kommit in:
Frida: 15:e
Martina: 18:e (alltså idag).

Svärmor: 19:e (img)

Nicke: 23:e, kl 22.30, flicka.

Linda: 23:e 
Therese: 26:e, flicka.

...oj, nu har jag glömt bort vad de andra gissat. Jag fyller på listan när jag kollat upp det :)!

Någon av er vågar er på en gissning???

För ni som slänger in en gissning kanske är intresserade att veta när Agnes kom ut. Det var 2 dagar efter datumet som ul gav oss och 1 dag efter mina egna beräkningar. Denna gång så fick vi 21:a efter ultraljudet och jag hade räknat på 22:a efter egna beräkningar.


...det börjar bli TRÅNGT i kläderna nu, phu!


Kommentarer
Postat av: Anna Wrangensten

Gissar på att kanonkulan är en pojke och han tittar ut den 24:e!

2009-04-18 @ 14:19:09
Postat av: Anna B

Det blir ju självklart den 19:de eftersom det är den "bästaste" dagen på året! :D Sen blir det en tjeja även denna gång...gissar jag!

Kram Anna

2009-04-18 @ 15:25:35
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Pia

Wow, värsta dunderkulan!



Vad snygg du är!



Hoppas den kommer snart. Börjar vara lite övervänt... haha. :)



Jag gissar på måndag! Alltså, den 20:e.

2009-04-18 @ 15:27:17
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Nattie

Jag gissar på 25:e ;)

2009-04-18 @ 17:50:30
Postat av: Lena och Leif

Vi tror att det blir en flicka som ser dagens ljus

den 22 april.

2009-04-18 @ 19:07:12
Postat av: Ida

Jag har ju egentligen redan drömt om det och då blev det den 21:a.. fast å andra sidan blir det väl fart på det lilla pyret imorrn när du är hos mig!(vilket isf borde innebära födsel den 20:e) :) Har vi tur kanske det finns några värkstimulerande doftljus.. ;)

2009-04-18 @ 20:20:19
URL: http://morgonzombie.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tror att det blir tidigt på måndag, den 20:e och att det blir en liten tjej!

2009-04-18 @ 21:05:35
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Linda J

Lillys kommentar...OJ, VILKEN STOR MAGE!! HAHA

2009-04-19 @ 09:54:48
URL: http://lillyojag.blogg.se/
Postat av: Malin M

Johanna, du är vacker som en dag! Vilken härlig mage! Du ser så smal ut i övrigt, bara en mage som sticker ut... Precis så som man vill ha det! Massor av lycka till!!



/Malin M

2009-04-19 @ 21:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0