Ångerfull snattare

Nu får jag äta upp det jag skrev för ett tag sedan angående Agnes och godisätandet på affärerna. Eller rättare sagt icke-godisätandet för jag sa ju att hon aldrig prövat äta ur lösviktsgodiset vilket oxå stämde...tills igår! Då var lockelsen av favoritgodiset för stor och en liten, liten godis slank in i munnen fortare än fortast. Vi hade förstås en vett å etikettdiskussion efter "incidenten" och idag så fick hon gå in i affären, rak i ryggen, och be om ursäkt. Kassörskan hade dock lite problem att hålla sig men höll masken bra och spelade med. Så nu återstår att se om hon det händer igen...jag tror faktiskt inte det!


Idag så har jag återinfört Agnes "mittpådagensovningar" igen. På försök. Jag ska bara låta henne sova 1 1/2 timme få se hur det går. Det har till o från gått riktigt bra i sommar att hon varit uppe hela dagen men alltför många gånger på sista tiden så har jag hittat henne i detta tillstånd...


Igår så hittade jag henne sovandes på GOLVET i vardagsrummet kl 18.30. Mindre lämplig tid att slå igen sina blå! Usch vad svårt det är när hon är så på gränsen till att inte behöva sova. Funkar inte min metod nu med begränsad sovtid på dagen så blir det istället väldigt tidig nattning.

Nu ska jag gå och försöka vara lite produktiv medans båda kottarna sover!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Precis så ligger Are om dagarna - sovandes antingen i soffan eller på golvet. Hm, kanske jag också ska låta honom vila i sängen igen?

Oj, att Agnes klarade av att be om ursäkt. Hoppas att hon lärde sig en liten läxa där.

2009-08-17 @ 14:30:11
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Jottan

Skönt att se att en annan 3-åring har tutte och snutte fortfarande!



Här hemma är det många som har åsikter om att Emil fortfarande har kvar dem. Till och med dagis har påpekat att det kanske är dax att ta av honom dessa snart.



Själv tycker jag att han får ha dem så länge han vill, jag menar, han kommer ju till slut att tycka att det är pinsamt att ha kvar dem och sluta av sig självt... ;-).

2009-08-17 @ 14:49:46
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Linda S

Haha, så bra gjort!! Att låta henne be om ursäkt så där! :) Att hon verkligen GJORDE det också! :D

2009-08-17 @ 14:50:27
Postat av: Jottan

Ni har inte funderat på Tutteträdet här i stan?

På... norrböle eller älvsbacka tror jag att det är.



En äldre kvinna har ett träd på sin gård och låter barnen komma och hänga sina tuttar på det. Trädet ser urgulligt ut med tuttar i alla färger som hänger i sidenband! Dessutom tar kvinnan hand om dem och man får komma och titta precis när man vill om man saknar sin tutte.

2009-08-17 @ 15:15:25
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Emma

Så gulligt att hon fick be om ursäkt :-) Hon lär ju inte göra om det! Det måste vara tufft att försöka skippa sovningen mitt på dagen. Man känner ju själv att det skulle behövas ibland! Kramar

2009-08-17 @ 16:44:16
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Vilka otroligt fina bilder du har i din blogg!

Intressant läsning oxå :-) Dom är för rara de små...s

//L

2009-08-17 @ 20:53:34
URL: http://www.ytterstfors.com
Postat av: Tessy

Jag vet vad det kommer att bli av denna tjej: En ridande, kriminell, dansballerinaprinsessa!! =))

2009-08-18 @ 11:16:07
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Bettan

Men du, när lägger du i säng henne? kanske skulle testa med tidigare läggning annars?

Vi lägger både Elsa och Sixten kl 19 prick och det funkar oftast utmärkt om inte E lyckats ta en powernap på dagen för då somnar hon inte förrän halv nio, nio...



Förstår att kassörskan hade svårt att hålla sig för skratt men duktigt gjort av er båda att be om ursäkt.

2009-08-18 @ 15:17:58
URL: http://wigenstam.spaces.live.com/
Postat av: Anna G

Hihi... jag utsatte sonen för ungefär samma sak när han fick lov att vara "tjuv" en natt och återlämna morfars enkrona dagen efter...

Ha det gott!

kram anna

2009-08-18 @ 21:48:40
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0