Vad ska bli av denna tjej???

För flera månader sedan så hade kiosken i grannbyn utförsäljning av gamla hyrfilmer. Jag köpte på mig ett par barnfilmer så man kan byta ut de gamla någon gång då o då. När hon är sjuk till exempel. Hur som hellst så fick hon välja en film innan jag la bort de övriga och det blev inte helt otippat "de 12 dansande prinsessorna".

Denna film har knappt lämnat dvdn sen den dagen den kom in i huset en bra bit före sommaren. Den har setts otaliga gånger och varenda gång med FULL koncentration! Så av denna film har det vuxit fram ett nytt intresse hos lillfröken, nämligen dans-dans-dans...och ännu mera dans! Det dansas dagligen, flera gånger, och vi har sett så många dansuppträdanden att vi tappat räkningen för länge sen. Nu, efter jag faktiskt själv sett filmen, så ser jag att hon verkligen försöker efterlikna varenda danssteg som de gör. Fast ur en 3-årings tolkning förstås :)! Jag lyckas aldrig hålla mig för skratt när hon vill dansa för oss och Jimmy blir lika irriterad på mig varenda gång för hon är verkligen såååå seriös med sina uppträdanden. Det är hopp, snurrar, "graciösa" armrörelser och hoppsparkar. Jag i min tur kan inte förstå hur han lyckas hålla sig varenda gång!

Idag, när vi var uppe på vinden och letade igenom kartongerna med hennes gamla kläder så hittade vi till hennes stora lycka en prinsessklänning som bara skulle prövas för "mamma den är ju helt FANTASTISK"!!! Storlek 3-6 månader! Nåja, det var "bara" att försöka stuva in henne i den och sen var det bara en sak som gällde...DAAAANSA! 


...våran dansande prinsessa!

Kommentarer
Postat av: Pia

Helt underbara bilder!

Helt underbart att hon bara vill dansa!

Och rätt så fantastiskt faktiskt att hon kan komma i en klänning för 3-6 månader. :)



Två år kvar tills hon får börja dansa i föreningen ;)

Jag hoppas intresset håller i sig!

2009-08-16 @ 03:21:20
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Momme

Ja hon är verkligen helkoncentrerad under sina fina dansuppvisningar.Vi har fått se många fina dansnummer.Lycka till med dansen och ridskolan i framtiden!

2009-08-16 @ 08:41:56
Postat av: Anna G

ler Ja vad ska bliva av denna tjeja... En helt underbar liten tös är det!

Önskar dig en fin söndag i regnet!

Kram anna

2009-08-16 @ 10:45:34
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Tessy

Gud vad söt hon är!! Kan förstå att du har svårt att hålla dig från skratt, för det ser nog både roligt & charmigt ut. Särskilt med den fantastiska klänningen!! =) Tycker att Agnes borde kunna ta privatlektioner hos Pia redan nu. Det verkar länge att vänta i 2 år. =)

2009-08-16 @ 11:52:36
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Tessy

Jag har förresten köpt skor till dansprinsessan idag och dom passar nog jättebra till den där klänningen!

2009-08-16 @ 12:38:22
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Linda S

Vilket underbart inlägg! :D

Härligt med en dansande tjej, och att hon lyckades få på sig en så liten klänning, haha!

2009-08-16 @ 12:56:35
Postat av: Lisa

Härligt med underhållning! Kanske bör införskaffa en ballerinaklänning i större storlek dock!

2009-08-16 @ 13:01:42
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Linda J

Även vi har en ballerina i huset...=)

2009-08-16 @ 13:17:28
Postat av: sandra

Tyvärr så har jag inga prima ballerinor i huset. Försöker verkligen att få dem att dansa, det är ju så charmigt, men icket. Det kan ju vara en gen som fattas..

2009-08-16 @ 22:16:59
Postat av: Annelie

Kortkort klänning men hon har rätt; den passar utmärkt till de piruetterna!

2009-08-17 @ 10:37:44
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Emma

trevlig blogg du har. Och söta små charmtroll:)



Emmalill

2009-08-17 @ 11:30:06
URL: http://emmalill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0