Ambivalent!

Vecka 35...nu börjar det verkligen kännas som det drar ihop sig! Det är med väldigt blandade känslor ska jag nog ärligt erkänna. Jag är så gryyymt less på magen nu och vill egentligen inget annat än att bebisen ska komma ut. Samtidigt så känner jag mig inte helt redo för det ännu heller. Tror jag! 

Tankarna runt dagen d är många just nu...

...tänk om det drar igång när Jimmy är i fjällen i 2 hela veckor med jobbet?
...tänk om det går så snabbt att jag inte hinner in?
...tänk om det blir ett superutdraget förlopp och jag måste snittas för att jag inte orkar på slutet?
...stressen över allt jag inte köpt eller hunnit ordna inför bebisens ankomst!
osv osv osv...

Jag tycker att ovissheten är värst! Så var det även förra gången. Att inte veta när och hur det ska starta och hur själva förlossningen kommer att bli. Men det finns ingen som kan ge mig svaren på dessa funderingar så det är bara att gilla läget och ta det som det kommer. Ut kommer bebisen iaf...vare sig jag vill det eller inte ;)!

Några timmar gammal Agnes...


Kommentarer
Postat av: Annelie

...och det ska bli så spännande att se vem som gömmer sig där inne :-)

2009-03-11 @ 00:03:27
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Anna B

Vi väntar vi med...men utan gravmagen förstås! Vi vänta med spänning! Ha en härlig dag i snöandet! Kram anna

2009-03-11 @ 06:31:13
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Nattie

Jag håller med ovanstående, vi väntar med spänning nere i Stockholm på att liten ska komma! Massa kramar!

2009-03-11 @ 08:12:57
Postat av: linda.b

Känner med dig ska du veta.. va lika dan själv, tankarna bara spinner runt runt.. men du fixar det här, herregud johanna du är ju superkvinnan...:)

2009-03-11 @ 17:20:54
Postat av: Ida

och jag tycker det har gått hur fort som helst!! det var ju alldeles nyss du berättade att du var gravid och då var det så nytt och hemligt så! :)



jag känner igen den där känslan, när jag väntade lillebror så hade jag så fullt upp med allt runtomkring så jag knappt hann med själv! sen valde han ju att komma 15 dagar tidigare än beräknat så jag blev tagen på sängen minst sagt. :)



håller med tidigare kommentatorer, det blir spännande att se vem det är som gömmer sig!



kram på dig!! slå en pling om du hinner med att bli uttråkad nån dag! :)

2009-03-11 @ 17:35:42
URL: http://morgonzombie.blogg.se/
Postat av: Linda J

Hallå där! jag kan inte fatta att det snart är dags...själv har man ju bara passerat halvtid. Vet du, du kommer klara det galant. Det gick bra med Agnes så ställ in dig på det så behöver du inte oroa dig i onödan. Det blir som det blir...

Nu är jag lite nyfiken på namnförslag...själv har jag fått black-out där men har några enstaka jag gillar. Jag ringer någon dag...jobbar ju nu heltid så det känns som jag bor på jobbet...är lite avis på dig. KRAM!!!!!!

2009-03-11 @ 19:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0