Det blir inte bättre än man gör det

Det här är läget i Båtvik just nu...


                 Utslaget lillgull

Jag tyckte väll att Agnes inte var sig lik i morse. Vi skulle in till Byske för att hjälpa svärmor med en såromläggning och Agnes verkade helt färdig trots att vi inte varit uppe speciellt länge. Jag tänkte att hon piggnar säkert till när vi kommer ut så jag packade in bägge kidsen i bilen och åkte iväg. När vi kommer till Byske så spyr hon ner i stort sett ner hela forden. Det är spya ÖVERALLT. Stackarn! Så in till svärmor och sanera det nerspydda barnet och sen raka spåret hem igen. Tog tempen på henne som visade dryga 39 grader. Inte så konstigt att hon var färdig!!!

Men för att se eländet ur en positiv synvinkel så kanske vi hinner repa oss innan midsommar. Om inte jag och Jimmy åker dit vill säga *pepparpeppar*! Sen är det ju 3-årskalas, Stockholmare på besök och dop nästa vecka och vi FÅR INTE VARA SJUKA DÅ!!! Som Agnes brukar säga..."det är bara så"!

Det känns faktiskt litelite olustigt att vara ensam med Agnes när hon är sjuk nu. Ni minns ju vad som hände sist. Då var det ju just kräk & feber som var de utlösande faktorerna. Hemska tanke om det skulle hända igen!!! Men, vi hoppas på att det var en engångsföreteelse! Jag är så glad att vi investerade i den där hemskt dyra febertermometern så jag kan ha lite koll nu. Fattar inte vad jag har gått och blivit harig!

Medan mina två små kottar legat utslagna (vilket dom gör fortfarande), en inne och en ute, så har jag faktiskt varit lite produktiv. Jag har hunnit med att städa bil och skura bilstol, dammsugat & torkat kök & badrum, dammtorkat, skurat badkar & toalett, tvättat-hängt tvätt-tagit reda på nytvättade kläder och diskat, phu. Så himla skönt att få sådana tråkgrejer gjorda :)! Nu ska jag skicka in och framkalla lite av mina en miljard oframkallade bilder. Sen tänkte jag försöka klämma in lite bakning om jag hinner. Det är en del att baka inför både dopet och Agnes kalas. Vilken tur att jag faktiskt tycker om att baka!

Och har jag riktigt tur senare idag så kommer Jimmy hem med den här:


                               ...nu ska här cyklas!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Stackars liten, hoppas att det går över för henne och att ni andra klarar er. Dom brukar ju säga att ammande mammor och barn brukar klara sig. Jag håller tummarna för er!

2009-06-15 @ 15:35:59
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Linda S

vilket sprudlande inlägg, trots sjukdom!!! :) Och herregud kvinn avad mycket du fått gjort på en dag!! Jag har slängt in en tvätt i maskinen, det är det enda produktiva idag ;) hahaha

2009-06-15 @ 16:12:34
Postat av: Lillemor

Hoppas hon krya på sig fort och att ni andra inte åker dit. Ni har ju lite att stå i:-)

Kram

2009-06-15 @ 18:06:40
Postat av: Frida

Värsta najsiga cykeln! Blir inte alls avis... Min cykel är en riktig räser med siktet inställt på döden. Känns som att antingen bak- eller framhjulet ska lossna vilken sekund som helst, och det vore ju inte särskilt kul...

Hoppas att Agnes repasr sig å det snaraste och att övriga familjemedlemmar förblir friska.

Kramar!

2009-06-15 @ 20:31:52
Postat av: Lisa

Byske verkar ha magsjukeepidemi, alla har ju fått en släng verkar det som. Hoppas det blir en kortvarig en.

Cykeln såg jättefin ut, rullar nog bra i backarna mellan båtvik å byske i sommar.

2009-06-15 @ 20:40:33
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Nattie

Brittan var såååå bra!!! Jag är så glad för jag ska ju se henne igen i Globen också! Jippie!! ska försöka lägga upp lite bilder ikväll på bloggas =)



KraM

2009-06-16 @ 08:38:57
Postat av: Linn

Hej



Jag tänkte bara kolla om det var oki att jag länkar din blogg från min? Eftersom din blogg är en blogg jag läser... :)

2009-06-16 @ 13:30:05
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!

Vi brukar följa din blogg, jättefina bilder! Vår Agnes som är snart två år har också just haft magsjuka... har även en lilltjej på snart 2 månader, men både hon och jag har klarat oss och även karln i huset. Tydligen nått elakt virus som kommer från dagis, så det är tur att det är sommarlov nu... :o) Krya på er!

2009-06-16 @ 21:02:18
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0